niedziela, 18 września 2011

Ciasto kolibrowe

W poszukiwaniu przepisu na coś słodkiego, dobrego i oryginalnego, trafiłam na ciasto kolibrowe. Po komentarzach można wywnioskować, że wszyscy są zachwyceni a ja chciałam być zachwycona nim również. Ciasto wyszło dość wysokie, wilgotne i przepyszne! W oryginale ciasto 3-warstwowe ale można śmiało zrobić 2 warstwowe. Zdecydowanie polecam - nawet bez kremu!


Ciasto kolibrowe

Składniki na ciasto:
3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
3/4 łyżeczki soli
2 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki oleju roślinnego
1/2 szklanki zmielonych orzechów pekanowych (ja dałam 1 szklankę orzechów włoskich)
2 duże, dojrzałe rozgniecione banany
25 dag ananasa z sokiem, zmiksowanego na purée
1 łyżeczka mielonego cynamonu
ekstrakt waniliowy
4 duże jajka

Krem:
45 dag cukru pudru (dałam połowę)
23 dag sera kremowego
6 łyżek miękkiego masła
ekstrakt waniliowy
1/2 szklanki orzechów pekanowych rozdrobnionych (mogą być włoskie)
ewentualnie łyżka mleka

Jak zrobić?
  • Przygotować ciasto: do dużej miski wsypać przesianą mąkę, sól, proszek do pieczenia, cukier puder, wymieszać; dodać olej, rozgniecione banany, zmiksowany ananas, olej, wanilię, cynamon oraz jajka. Wszystko razem dokładnie wymieszać, podzielić na 2 części i wyłożyć do nasmarowanych tłuszczem i obsypanych mąką foremek. 
  • Piec w temperaturze ok. 30 minut.
  • Po upieczeniu wyjąć na kratkę a po 10 minutach wyjąć z formy i wystudzić.
  • Przygotować krem: miękkie masło wymieszać z cukrem (dałam połowę), dodać wanilię i powoli dodawać ser. Na koniec wrzucić orzechy i dokładnie wymieszać i odstawić na ok. 20 minut do lodówki.
  • Gdy ciasto wystygnie przełożyć kremem, resztę wysmarować na wierzch i boki. Odłożyć na kolejne 30 minut do lodówki. Po tym czasie wyjąć i jeść!:) Smacznego!:)
Przepis pochodzi ze strony Marthy Stewart a jest autorstwa Pauli Deen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz