poniedziałek, 21 lutego 2011

zabawka edukacyjna - "zgadnij kto to?" wersja z malarzami

Wieki temu - chyba na pierwszym roku, robiliśmy projekt zabawki edukacyjnej. Dzięki robieniu porządku na dysku z okazji przenosin z windowsa na Ubuntu 10.10 (to mój pierwszy post z tego systemu;) znalazłam te stare zdjęcia.



 Tablice wykonane są z kartonu (posklejane znakomitym klejem Magic) i pomalowane farbą akrylową.

Zasady gry:

Zawartość pudełka:
2 plansze - czerwona i niebieska
24 żółte karty
24 kartoniki z życiorysami malarzy
72 obrazy

Cel gry
Zgadnąć, jaki malarz jest na żółtej karcie przeciwnika, zanim on odgadnie Twoją.

Zanim rozpoczniesz grę
Przed rozpoczęciem gry, szczególnie gdy grasz pierwszy raz, przyjrzyj się dokładnie postaciom na kartach. Zwróć uwagę na różnice nosów, okularów, włosów, bród, wąsów i wielu innych szczegółów wyglądu postaci. Zwróć też uwagę w jakim wieku malarz żył, jak malował -te informacje znajdziesz na białych kartonikach z życiorysami malarzy.

Przebieg gry
Potasujcie żółte karty i weźcie po jednej. Włóżcie karty w szczeliny na przedzie plansz tak, by przeciwnik ich nie zobaczył. Ustalcie, kto zaczyna. Następnie po kolei zadawajcie po jednym pytaniu, na które można odpowiedzieć "tak" lub "nie".
Przykład: pytasz przeciwnika "Czy twój malarz ma wąsy?" Jeżeli odpowiedź brzmi: "nie", możesz wyeliminować wszystkie postacie noszące wąsy, opuszczając ich ramki tak, by położyły się na planszy. Gracze na zmianę zadają po jednym pytaniu. Pamiętaj o kilku zasadach:
  1. Jeżeli uważasz, że znasz już postać przeciwnika, możesz spróbować ją odgadnąć. Pytanie o konkretną osobę liczy się jak ruch w grze, nie możesz więc odgadywać bezpośrednio po zadaniu pytania. Uważaj: jeśli odgadłeś błędnie - przegrywasz grę.
  1. Gra toczy się do chwili, gdy jeden z graczy odgadnie osobę na karcie przeciwnika. Ten gracz zwycięża.
  1. Po zakończeniu każdej partii należy włożyć żółte karty ponownie do talii i potasować ją.

Zwycięzca
Za wygranie każdej partii, gracz otrzymuje jeden punkt. Zwycięzcą meczu zostaje gracz, który jako pierwszy wygra trzy partie. Po każdej partii gry zobacz obrazy malarzy których zgadywaliście z żółtej talii, podyskutujcie o kolorach, stylu, temacie obrazu, poszukaj informacji na temat danych malarzy..




Tak przy okazji - tęskno mi do tych dziwnych projektów z np. struktur czy Problemów Formy i Wyobraźni..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz